Rommelmarkt

Vindt hier alle info over onze jaarlijkse rommelmarkt

Inleiding

De terreinen van Ganda Korfbalclub liggen vlakbij het centrum van Sint-Amandsberg, waar jaarlijks de mei-markt wordt gehouden, d.i. een dorpsfeest. Bij de viering van 60 jaar Ganda, in 1992, sloot Ganda zich hierbij aan en organiseerde zij voor het eerst het “Gandaweekend”. Sindsdien is het “Gandaweekend” gekend bij leden en sympathisanten als een weekend vol plezier, korfbal en eten en drinken, waarbij – aangezien het steeds valt begin mei – tevens het korfbalseizoen wordt afgesloten.

En ook een weekend vol … rommelmarkt. Het begon in 1992 met een kleine rommelmarkt. Maar jaar na jaar kenden we meer succes, om na een tiental jaar te zijn uitgegroeid tot een gekende en zeer succesvolle rommelmarkt (ongeveer 250 standplaatsen). Gezien het succes – zowel bij standhouders als bij bezoekers – is de organisatie ook voor Ganda zelf moeilijker geworden, maar Ganda wil absoluut de rommelmarkt blijven organiseren. De rommelmarkt is een mooi uithangbord voor de club en betekent ook een belangrijke bron van inkomsten. Hiermee kan Ganda o.m. blijven werken met lage lidgelden.

Intussen ligt 1992 ver achter ons. Ganda Korfbalclub vierde in 2007 (niet onopgemerkt) haar 75-jarig bestaan. De rommelmarkt van 2024 wordt dus de 32ste editie!

Praktische gegevens

De rommelmarkt gaat door op zaterdag van 08u00 tot 17u00 op de wedstrijdvelden van Ganda Korfbalclub aan de Hogeweg te Gent (Sint-Amandsberg).

De toegang voor bezoekers is gratis, standhouders moeten online inschrijven. Er is daarnaast doorlopend eten en drinken verkrijgbaar.

We wensen je een goede verkoop én een prettige dag toe!

Het Ganda-rommelmarktteam.