Speelgelegenheid

Over deze groep

Het motorisch bewustzijn staat nog steeds centraal. U9ers hebben de ideale leeftijd voor motorisch leren. Enkele belangrijke basisbewegingen moeten verder uitgebreid worden en omgevormd worden tot automatismen. Eigen aan deze leeftijd is dat de jeugdspeler graag korfbaltechnische zaken wenst aan te leren, maar de concentratie is nog steeds gering. Spelen staat nog steeds centraal, maar door vele  balcontacten en herhalingen kan hier de basis gelegd worden voor korfbaltechnische vaardigheden.

In de wedstrijd bij het aanvallen samen leren spelen = de sleutel –  wie is de vrije speler? Uitverdedigen en storen bij de aanvallen van de tegenpartij – met aandacht voor de verdediging van de persoonlijke tegenstander/tegenstandster .

Amusement en ontspanning staan nog steeds centraal, er is nog steeds geen competitiedrang (wennen aan korfbal door spelen) – zelfstandig douchen en omkleden, nog steeds in samenspraak met de ouders -gezamenlijk opzetten en opruimen van het sportmateriaal onder begeleiding – Respect voor  tegenstander  – medespeler – scheidsrechter – trainers .

Uren

Woensdag